ويژگيهای يک پيشنهاد خوب
پيشنهاد در راستای اهداف, وظايف و اختيارات سازمان و امور کاری پيشنهاد دهنده ويا واحدهای مرتبط باشد.
پيشنهاد دارای خلاقيت و نوآوری باشد.
اجرای پيشنهاد موجب صرفه جويی در هزينه, بهبود کيفيت خدمات ويا بهبود سيستم ها باشد.
ارايه پيشنهاد همراه با مستندات لازم و کافی بوده و حاوی توضيحات منطقی , شفاف و منظم باشد.
راهکار ارايه شده در پيشنهاد از اعتبار علمی و تجربی لازم برخوردار باشد.
پيشنهادهای غيرقابل قبول
کليه پيشنهادهای رسيده در رابطه با موضوع های مختلف سازمان قابل بررسی و طرح در کميته می باشد به جز موارد زير:
پيشنهادهايی که مغاير با اهداف و سياستهای سازمان و خارج از حدود اختيارات باشد.
پيشنهاهای تکراری که همانند آنها قبلاً ارايه شده باشد.
پيشنهادهايی که تنها به ذکر و توضيح مشکل پرداخته و راه کاری همراه ندارد و يا راه کار ارايه شده مشکل را حل ننمايد.
پيشنهادهايی که درزمان دريافت در دستور کار سازمان قرار دارد يا به عنوان پروژه تعريف شده اند.
پيشنهادهايی که اجرای آن پرهزينه باشد و صرفه جويی در هزينه و وقت به دنبال نداشته باشد.
پيشنهادهايی که قابليت اجرايی ندارد.
شکايت از همکاران باشد.
درصورتی که پيشنهادی ازطرق ديگر به نظام پيشنهادها مطرح شود.
پيشنهادهايی که قبل از ارايه پيشنهاد به نظام پيشنهادها اجرا شده باشد.
پيشنهادهايی که به صورت کلی به يک موضوع پرداخته ويا توصيه عمومی باشد.
|